Sistem complex de evaluare a calității și clasificare a proprietăților imobiliare

New Confort City - RAM 194(Locul 327/328)

(ansamblu rezidențial, 6 blocuri, 6 - 12 niveluri, 1680 apartamente, anul construirii: 2011)
Sigur că au vrut apartamente ieftine la Confort City / New Confort City, și o parcare subterană i-ar fi scos din plan, însă mai erau și alte soluții acceptabile din punctul de vedere al costurilor. De pildă, să facă toată parcarea în afara ansamblului, sau într-o singură parte compactă a lui.
Amplasament: 33
Estetică exterioară: 33
Estetică interioară: 39
Funcționalitate: 18
Property INDEX: RAM 194
Confort City, Cheiul Dambovitei, Property Index (residential)

New Confort City, o mare parcare cu blocuri dormitor în mijloc

Mergi pe malul Dâmboviței, mergi, mergi, mergi, ieși din oraș, apoi o iei la dreapta spre Visul Luanei, adăpostul pentru animăluțele sălbatice bolnave. Treci de animăluțe, o iei la stânga, de data aceasta, treci de ansamblul Trend Residence, și în depărtare se văd niște blocuri, după un pâlc de copaci. In stâng, nimic, câmp. În dreapta câmp, după blocuri tot câmp… GPS-ul îți arată că acolo e Confort City, marele ansamblu rezidențial început acum vreo zece ani de Ionuț și de Robert Negoiță. Și îți spui în gând: iată, un loc de trăit în mijlocul naturii, aer curat, liniște, poți să-ți lași copilul nesupravegheat, tu stai pe bancă la un pahar de vorbă cu noua vecină abia mutată în complex … E departe de oraș, într-adevăr, însă trebuie să fie minunat acolo, merită!

Ajungi la Confort City, treci de barieră și intri cu mașina. Vezi un șir de copaci pe marginea complexului, dar apoi doar blocuri și mașini între ele, pe locuri de parcare bine delimitate. Ca să explic mai clar, lucrurile stau astfel acolo: 6 blocuri foarte mari cu vreo zece etaje fiecare, paralele, dispuse simetric. Ei spun că sunt 12 blocuri, de fapt, fiindcă fiecare dintre acestea are câte două corpuri. Dar nu contează, tot ca pe un singur bloc îl iei pe fiecare.

Nu au garaje subterane, toate mașinile (multe!) stau în parcările dintre blocuri și într-o mare parcare circulară, pe margine, de jur împrejurul complexului care are gard bine făcut și două intrări cu barieră pentru mașini. Au un spațiu de joacă pentru copii într-un colț, și acolo sunt câțiva copaci, bănci, instalații, un mic teren de sport. Destul de populat, de folosit. Lângă el e un părculeț cu câteva bănci, dar toate cu niște simulacre de copăcei, sub care nu te poți adăposti la umbră, în niciun caz.

Între grupurile de câte trei blocuri mai e un spațiu verde, dar și acela cu câțiva copaci mici, cu rol pur decorativ. Însă tot cu mașini parcate de o parte și de cealaltă a lui, desigur. În rest, doar parcări între blocuri. Care blocuri au aspect provincial, cu aparatele de aer condiționat puse vraiște. Sunt sigur că au fost puse de fiecare locatar în parte, nu au fost incluse în arhitectura inițială a ansamblului și instalate direct de către constructor, după niște reguli funcționale și estetice precise. De asemenea, nu pare să existe un regulament clar de conviețuire colectivă la Confort City, așa că unii și-au închis balcoanele, alții și-au instalat diverse copertine. Și mulți își usucă rufele pe balcon, desigur…

Am văzut niște magazine, însă puține și mici, câteva unități de servicii, dar cred că insuficiente față de volumul ansamblului. Dar problema cea mai mare pe care o văd eu este lipsa copacilor și a spațiilor verzi cu adevărat funcționale. Să trăiești la țară, departe de oraș, înconjurat de nimeni, numai câmpuri cât vezi cu ochii, și să nu ai parte de natură, mi se pare de neconceput. Mai ales fiindcă folosești spațiul dintre blocuri și pe tot cel dimprejur ca parcare! Atunci, de ce să mai bați tot drumul până acolo?

Sigur că au vrut apartamente ieftine, și o parcare subterană i-ar fi scos din plan, însă mai erau și alte soluții acceptabile din punctul de vedere al costurilor. De pildă, să facă toată parcarea în afara ansamblului, sau într-o singură parte compactă a lui. Eu aș fi acoperit-o cu o construcție ușoară sau chiar cu panouri solare, și aș fi făcut un pasaj acoperit de acces direct către toate blocurile, ca să fii ferit în caz de viscol, ploaie sau caniculă. Nu cred că s-ar fi supărat prea mulți că merg câteva sute de pași în plus de la mașină și până la bloc, dar pe de altă parte să fie plin de copaci, verdeață și flori în jur. Am văzut asta în mai multe ansambluri rezidențiale în străinătate și cred că e o soluție bună. Cu alei de trecere pentru mașini între blocuri, să poți să descarci ceva greu și să duci în apartament, dar apoi cobori și-ți duci mașina în parcare, nu rămâne acolo.

Și încă ceva: am văzut două nume asociate acestui ansamblu rezidențial: Confort City și New Confort City. De asemenea, ca actuali proprietari ai businessului sunt împinși mult în față niște canadieni, nu mai apar nicăieri menționați Ionuț și Robert Negoiță. Din câte mi s-a spus, New Confort City e doar ultimul bloc din ansamblu, și ultimul construit, încă în lucru (se vede și în poze), și care pare la un standard mai ridicat decât celelalte. Prețurile văd că sunt în jurul sumei de 1,000€/mp. (George Butunoiu – iunie 2022)

Referințe:

Cât de utilă este această informație? Vă rugăm să votați apăsând pe o steluță...

Dezvoltator Ionuț și Robert Negoiță